Hur tänkte ni nu?

Alltså, när jag handlar julklappar eller andra presenter så tycker jag det är praktiskt om antingen personalen slår in klapparna eller det finns tillgång till presentpapper vid inslagningsdiskar så man kan fixa inte bara inköpen utan även inslagningen på en gång och slippa lägga tid på det senare. Dock tycker jag inte det är lika roligt om det står var en vara är köpt eftersom det ofta förtar lite av överraskningen så när tex expediten famlar efter etiketter med butikens namn eller liknande brukar jag avböja, vilket brukar respekteras. Men så idag såg jag av en händelse det presentpapper man erbjuder på Biltema:

Men, alltså. Varför inte bara erbjuda ett neutralt papper som kanske blir en liten aning mindre avslöjande, för vad är annars själva poängen med att slå in presenten i ett sånt här papper? Då kan man ju lika gärna langa över presenten i en Biltemaplastkasse och helt slippa bestyret att försöka vika till snygga veck och få dit tejpbitar utan att de klistrar fast i sig själv eller omgivningen. Hur tänkte liksom den personen på Biltema som bestämde att presentpapperet skulle fungera som marknadsföring med? Eller var det det de inte gjorde?

Tur jag inte brukar ge bort Biltemaprodukter så ofta…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: